Blog dels alumnes de tercer-curs2019/2020 del CEIP INSPECTOR JOAN CAPÓ de Felanitx.
dijous, 2 d’abril del 2020
dimecres, 1 d’abril del 2020
RACÓ DE MÚSICA
Bon dia,
des d'avui (a la dreta del blog) també teniu un enllaç que vos durà al Blog de Música.
Una abraçada.
des d'avui (a la dreta del blog) també teniu un enllaç que vos durà al Blog de Música.
Una abraçada.
dimarts, 31 de març del 2020
AVÍS DE RACÓ NOU
Des d'avui també teniu un racó de suport. Just damunt del racó d'anglès, 'Racó de na Mariabel'.
dilluns, 30 de març del 2020
TASQUES 3
COM HO DUIS ESTIMATS ALUMNES? VOS RECORDAM QUE AL BLOG TENIU LES ADRECES DE CORREU ELECTRÒNIC DE LES MESTRES, QUE ESTARAN ENCANTADES DE RESOLDRE QUALSEVOL DUBTE QUE TINGUEU I/O CONSULTA.
TAMBÉ VOS RECORDAM QUE TOTES LES TASQUES S'HAURAN D'ENTREGAR QUAN TORNEM A LES CLASSES PRESENCIALS, PER TANT VOS ACONSELLAM QUE NO DEIXEU RES PEL FINAL.
NO OBSTANT, A PARTIR D'ARA, A ALGUNES DE LES ACTIVITATS PROPOSADES VOS DEMANAREM QUE ENS L'ENTREGUEU PER CORREU ELECTRÒNIC, PER TAL DE QUE LES MESTRES POGUEM VEURE COM ANAU EVOLUCIONANT AMB LA FEINA A CASA.
ÀNIMS!!
ENGLISH:
TEMA1 I love animals.
Entrau al següent link https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/short-stories/abc-zoo on aprendreu noms d'animals segurament nous per tots vosaltres.
1) Primer heu de fer la part de Preparation, a veure quants n'endevinau. Escriviu els noms al quadernet d'anglès.
2) Escoltau i mirau la història. Per què els animals que estan amb el zorilla s'han de tapar el nas? (Podeu escriure la resposta al racó de conversa😉)
3) Ara podeu fer les activitats (no és necessari imprimir-ho, ho podeu fer al quadern d'anglès): https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/short-stories-abc-zoo-worksheet.pdf Ajuda: La darrera activitat consisteix en dibuixar i escriure l'animal segons les lletres del vostre nom.
ENTREGA: En tornar a les classes presencials.
SOCIALS
TEMA 4: La conservació dels paisatges.
PRIMER DIR-VOS QUE A SES MESTRES ENS AGRADARIA VEURE EL DIBUIX QUE VOS VAREM PROPOSAR (TASQUES 2) SOBRE ELS ELEMENTS DEL RELLEU. EL PODEU COMPARTIR AMB NOSALTRES VIA CORREU-E.
A) Llegiu les pàgines 56 i 57 del tema 4 i contestau les següents preguntes:
Resol els problemes següents: ( Ja saps que si vols, pots fer un dibuix)
1.- A la classe de dibuix es varen apuntar 74 alumnes. Al final sols en varen quedar 58. Quants se'n varen desapuntar?
2.- En una llibreria varen fer una comanda de 120 contes. Només n'han arribat 95. Quants en falten?
3.- El poble de n'Aina té 5.890 habitants, el de'n Pau , 12.550; i el de na Núria, 23800.
Quants d'habitants tnen en total els tres pobles junts?
Pensa dos nombres del 10 al 100:
* Amb aquests dos nombres inventa un problema que es resolgui amb una suma i escriu-lo al quadern de matemàtiques
* Amb els mateixos nombres inventa un problema que es resolgui amb una resta.
CATALÀ
- Aquesta setmana et proposam que escriguis un diari al quadern. Cada dia has de posar la data, escriure les activitats què has fet ( feinetes de l'escola, gimnàstica, sembra d'alguna planteta, si has llegit algun conte, si has pogut parlar amb algun amic o amiga,...) i també pots contar-nos com t'has sentit aquest dia (alegre, enfadat, trist, avorrit,...).
- Llegir un llibre (pot ser un llibre de casa o el llibre que tens de l'escola)
Fer un petit resum del llibre (màxim 10 línies)
Fer un dibuix del protagonista o protagonistes del llibre.
CASTELLÀ
- Imagina que eres un superhéroe o una superheroina.
¿Qué harías para que pudiéramos volver a hacer nuestras actividades diarias?
Haz un pequeño escrito de seis líneas en el cuaderno de lengua castellana.
COMPETENCIA LECTORA (libro de lengua castellana)
TAREA 8 Reciclemos, los envases tienen mucha vida.
PRIMER DIR-VOS QUE A SES MESTRES ENS AGRADARIA VEURE EL DIBUIX QUE VOS VAREM PROPOSAR (TASQUES 2) SOBRE ELS ELEMENTS DEL RELLEU. EL PODEU COMPARTIR AMB NOSALTRES VIA CORREU-E.
A) Llegiu les pàgines 56 i 57 del tema 4 i contestau les següents preguntes:
- Quines són les causes del deteriorament d'alguns paisatges?
- Com podem protegir el paisatge?
B) Aquests dies de confinament han suposat alguns canvis pel medi ambient. Consulta amb un adult quins canvis positius hi ha hagut i escriu mig fol sobre això.
ENTREGA: Fes una foto de les respostes de A) i del escrit B) i envia-la a la teva mestra de socials per correu electrònic. Posa nom, data, enunciats amb boli blau i respostes amb llapis.
MATEMÀTIQUESResol els problemes següents: ( Ja saps que si vols, pots fer un dibuix)
1.- A la classe de dibuix es varen apuntar 74 alumnes. Al final sols en varen quedar 58. Quants se'n varen desapuntar?
2.- En una llibreria varen fer una comanda de 120 contes. Només n'han arribat 95. Quants en falten?
3.- El poble de n'Aina té 5.890 habitants, el de'n Pau , 12.550; i el de na Núria, 23800.
Quants d'habitants tnen en total els tres pobles junts?
Pensa dos nombres del 10 al 100:
* Amb aquests dos nombres inventa un problema que es resolgui amb una suma i escriu-lo al quadern de matemàtiques
* Amb els mateixos nombres inventa un problema que es resolgui amb una resta.
CATALÀ
- Aquesta setmana et proposam que escriguis un diari al quadern. Cada dia has de posar la data, escriure les activitats què has fet ( feinetes de l'escola, gimnàstica, sembra d'alguna planteta, si has llegit algun conte, si has pogut parlar amb algun amic o amiga,...) i també pots contar-nos com t'has sentit aquest dia (alegre, enfadat, trist, avorrit,...).
- Llegir un llibre (pot ser un llibre de casa o el llibre que tens de l'escola)
Fer un petit resum del llibre (màxim 10 línies)
Fer un dibuix del protagonista o protagonistes del llibre.
CASTELLÀ
- Imagina que eres un superhéroe o una superheroina.
¿Qué harías para que pudiéramos volver a hacer nuestras actividades diarias?
Haz un pequeño escrito de seis líneas en el cuaderno de lengua castellana.
COMPETENCIA LECTORA (libro de lengua castellana)
TAREA 8 Reciclemos, los envases tienen mucha vida.
PLÀSTICA
Avui vos presentarem un pintor que dibuixava de manera abstracta. El seu nom és Piet Mondriani. A moltes de les seves obres pintava simplement línies verticals i horizontals i pintava els quadrats i rectangles resultants amb colors primaris (vermell, groc i blau).
Una obra representativa és precisament Composició en vermell, groc, i blau (1921)
T'atreveixes a fer una composició semblant a aquestes? Has d'utilitzar el regle i fer línies horizontals i línies verticals. Llavors pintar-ho així com vulguis.
AUTOCORRECCIÓ DE LES TASQUES 2
MATEMÀTIQUES.
1.- DADES : 3 sacs de llimones Operacions
75 quilos 75 225
130 quilos x 3 -130
225 095
RESPOSTES : - En total hi ha 225 quilos
- Quedaran 95 quilos a la botiga.
2.- Aquest és un problema trampa. Suposam que ho heu vist.
FALTA UNA DADA i NO es pot resoldre
3.- La paraula que havíeu de posar a la pregunta del problema 3 és : quilos.
CATALÀ
Autocorrecció de les preguntes de la comprensió lectora del tema 8 OBRIM EL TELÓ
Parla sobre el text
1.- En una sala del palau del rei
2.- En Joan, la princesa, el rei i els guàrdies.
3.- Era el jardiner del palau.
4.- La mare de la princesa.
Escriu sobre el text
5.- Perquè en Joan no és cap príncep ni cap general, és un jardiner.
6.- Que contesti tres preguntes.
7.- La princesa es vesteix amb la roba d'en Joan i en Joan amb la roba de la princesa.
8.- Perquè és en Joan i fa cara d'estar nerviós.
9.- Per fer-se passar per la princesa.
10.- Perquè el rei ha dit "estimada" i ells han entès "ensaïmada".
11.- Perquè indiquen quins moviments fan els personatges.
12.- Surten el rei i els dos guàrdies ---------- Acció que han de fer els personatges.
A en Joan -------------------------------- A qui es dirigeix un personatge.
Calmat --------------------------- To de veu amb què ha de parlar el personatge.
13.- Aquí has de posar la teva opinió (resposta lliure)
14.- Final alegre, perquè el rei dóna el seu permís per casar-se.
15.- S'hauria enfadat molt.
Si no hagués contestat bé les preguntes, el rei no els hauria deixat casar.
16.- Has de donar la teva opinió.
CASTELLÀ
Autocorrección COMPETENCIA LECTORA TAREA 7 Sorpresa especial
1.- En el planeta Marte.
Es de color rojo y un poco polvoriento
2.- * La misión de los astronautas es comprobar si hay vida en Marte.
* Si le llevaban a su casa.
* Porque no podrían realizar su misión.
3.- Onomatopeyas.
clon broooom
4.- * Le gustaba estar en Marte porque puede dormir todo lo que quiere y porque los atardeceres eran espectaculares.
* Por nostalgia, echa de menos a sus padres y a sus amigos.
5.- No, porque las acotaciones son indicaciones que hace el autor. En voz alta sólo se dicen los diálogos de los personajes.
6.- Respuesta libre.
8.- Respuesta libre.
ENQUESTA
BON DIA !!
Nins i nines de tercer , ens agradaria saber com van les tasques després de dues setmanes sense escola. Per això, mos agradaria que contestàssiu a aquestes preguntes :
1. Has pogut fer totes les activitats que les mestres vos hem proposat?
2. Has necessitat ajuda per fer-les?
3. Escriu un petit comentari de com t'ha anat aquests dies .
Enviau les respostes amb un correu electrònic a la vostra tutora. Gràcies.
LES MESTRES DE TERCER
Nins i nines de tercer , ens agradaria saber com van les tasques després de dues setmanes sense escola. Per això, mos agradaria que contestàssiu a aquestes preguntes :
1. Has pogut fer totes les activitats que les mestres vos hem proposat?
2. Has necessitat ajuda per fer-les?
3. Escriu un petit comentari de com t'ha anat aquests dies .
Enviau les respostes amb un correu electrònic a la vostra tutora. Gràcies.
LES MESTRES DE TERCER
Subscriure's a:
Missatges (Atom)