dilluns, 8 de juny del 2020

MÚSICA TASQUES 11

Bon dia nins i nines !


Per avui us deixo un video de percussió corporal. L'heu de practicar diverses vegades, fins que us surti, d'acord?

En tenir-ho fet vos podeu gravar, si us va bé, i enviar-ho a:   xiscaduran@ceipjoancapofelanitx.cat.

Si el video pesa massa, m'ho podeu compartir amb el drive Es com millor va enviar videos. Gràcies!


PER FAVOR A L’ASSUMPTE O A LA TASCA NOM COMPLET I CURS!!


Ànims!
Una aferrada forta!
Vos enyor!

TASQUES 11

ACTIVITAT N. 1

A. Learn and practise this Vocabulary.
B. Watch this animated video about a very famous children's book titled The Very Hungry Caterpillar, by Eric Carl.
(En aquest enllaç teniu la versió del conte en català i en aquest altre en castellà.)
C. Play this quizz.
D. Just for fun: The hungry caterpillar song.


ACTIVITAT N. 2

RESOL AQUESTS 5 JEROGLÍFICS (escriu la sol·lució al teu quadern de català).
I després inventa'n un tu.







ACTIVITAT N. 3

INVENTA UNA MERIENDA SALUDABLE
Escribe un texto explicando brevemente las instrucciones para elaborar tu merienda favorita y no olvides apuntar los ingredientes necesarios para su elaboración.

Al final puedes hacer una foto y enviarla también.

BUEN PROVECHO!!!!😋

ACTIVITAT N. 4

INVENTA UN FINAL 
Aquí tens el conte de NA PINZELLA. Com pots veure falta el final del conte original.
Inventa un final diferent. (Entre 6 i 8 línies).

NA PINZELLA
  Fa molt de temps a Felanitx hi vivia una nina a qui li agradava molt pintar. Els seus pares eren artistes i li varen posar el nom de Pinzella. Era molt simpàtica, creativa i intel.ligent i de ben petitona va mostrar passió per l'art. Tot el dia pintava i es posava pintura per tot i repetia una vegada i una altra que en ser gran voldria ser pintora.

      Passaven els anys i cada vegada pintava més i més bé. També va aprendre a cosir i es feia la seva pròpia roba plena de colors. Era un poc presumida i li agradava molt maquillar-se, fer-se una coa al costat, posar-se llaços i la seva boina preferida.

     Quan va fer devuit anys na Pinzella va anar de viatge a França i va visitar molts de museus. Va tenir tant de temps els ulls oberts com a plats per no perdre's cap detall que quan va intentar parpellejar ja no els podia tancar! I sempre li va quedar aquesta cara d'entusiasme....

ACTIVITAT N. 5


DIBUIXA EL/LA MILLOR AMIC /AMIGA DE NA PINZELLA
Observa el dibuix de Na Pinzella i dibuixa, utilitzant el material que vulguis, com seria el seu millor amic o amiga.


ACTIVITAT N. 6    

Aquesta setmana et proposam que elaboris un joc de matemàtiques per practicar càlcul mental de sumes i restes.
Aquest joc és molt bo de fer. Només necessites paper, dos daus, tisores i dos bolígrafs de diferent color. S'anomena "Tancar la caixa". Clica a aquest enllaç i t'explicaran com ho pots fer i com hi podeu jugar.

ACTIVITAT N. 7

Aquesta setmana vos compartim aquesta sopa de lletres amb paraules relacionades amb l'estiu.

<<<<<<<<<AUTOCORRECCIÓ>>>>>>>>>
ENGLISH




CATALÀ
Comprensió lectora 5 : Molses i falgueres

1.- Parla de les molses i les falgueres.

2.- Les respostes correctes són:
- Les molses són plantes molt petites.
- Viuen per tot el món on hi ha molta humitat.

3.- Es poden trobar molses sobre el tronc dels arbres, a les roques, a les teulades, a la vora dels rius i rierols.

4.-Fa milers d’anys, la superfície de la Terra estava coberta de boscos de falgueres.

5.- Podien arribar a tenir entre 20 a 30 metres d’alçària.

6.- Les falgueres només es troben a zones humides, boscos i àrees tropicals.

7.- Altres plantes que coneixes:
Resposta model: Pi, roser, mata, alzina, romaguer, taronger, romaní. ...

8.- Resposta model. El canvi de temperatura pot afectar a les plantes ja que aquestes estan adaptades al lloc on viuen. Si la temperatura canvia, també canviaran les plantes.


MATEMÀTIQUES

Resolució de problemes Fixau-vos que hi ha dues possibilitats. Totes dues estan bé.


1.- Una moltxilla val 12 €. Si en Jordi compra 2 moltxilles, ha de pagar 24 €.

* ( Una altra possibilitat) Una motxilla val 2 €. Si en Jordi compra 12 motxilles, ha de pagar 24 €.


2.- En un autobús hi viatgen 44 persones. En una parada en baixen 9 . Ara queden 35 persones a l’autobús.

* En un autobus hi viatgen 44 persones,. En una parada en baixen 35 . Ara queden 9 persones a l’autobús.


3.- Repartim 35 bolles entre 5 nins. A cadascun li toquen 7 bolles.

* Repartim 35 bolles entre 7 nins. A cadascun li toquen 5 bolles.


4.- En Josep ha gastat 6 € a la pastisseria i 3 € a la llibreria. En total ha gastat 9 €.

* En Josep ha gastat 3 € a la pastisseria i 6 € a la llibreria. En total ha gastat 9 €.

5.- Na Maria tenia 20 € estalviats i va gastar 12 €. Ara li queden 8 €.

* Na Maria tenira 20 € estalviats i va gastar 8 €. Ara li queden 12 €.


6.- Na Laura tenia 18 cartolines i n’ha utilitzat 7. Ara li queden 11 cartolines.

* Na Laura tenia 18 cartolines i n’ha utilitzat 11. Ara li queden 7 cartolines.

7.- En Josep té 200 €. Compra una bicicleta que val 116 €. Ara li queden 84 €.

* En Josep té 200 €. Compra una bicicleta que val 84 €. Ara li queden 116 €.

CASTELLÀ