1. GRAMMAR PRACTISE: HAVE GOT
A. Read, learn and practise these grammar rules.
B. Play the games you have got on this page, to practise 'have got'.
C. Do these activities:
D. Test yourself:
2. PRACTISE AND LEARN THIS GRAMMAR CHANT.
(TANT PODEU IMPRIMIR-HO COM FER-HO AL QUADERN😉. I SI VOLEU ENVIAR UN AUDIO O VÍDEO DEL 'GRAMMAR CHANT', BENVINGUT SERÀ! 😘)
NATURALS
1. TEORIA: Les plantes.
Aquesta setmana vos volem proposar una activitat que té a veure amb l'hort. Quan ens vàren dir que l'escola es tancava, al nostre hortet hi havia verdures i hortalisses a punt de collir: juevert, bledes, faves, estrigassons, lletugues,... i no ho vàrem poder fer.
Per això vos proposam que proveu de sembrar alguna planteta a casa. Ara és molt bon temps per plantar. Podeu triar entre tomatigueres, pebrers, lletugues, alberginieres, carabassoneres,... Necessitareu un test o jardinera, o fins i tot una garrafa d'aigua (així reutilitzareu), un poc de terra i les plantetes que volgueu sembrar.
CATALÀ
ACTIVITAT 1 : Comprensió lectora nº 3 "Les serps " La trobareu al enllaç.
ACTIVITAT 2 : Gramàtica i ortografia. Activitats 7, 8, 9 i 10 del llibre, pàgina 139.
ACTIVITAT 3 : Expresió escrita. ZONA CREATIVA. Activitat 12 pàgina 139.
CASTELLÀ
ORTOGRAFÍA: Ficha 5, actividades 3, 4 y 5 de la página 10.
GRAMÁTICA: Ficha 7, actividades 4, 5 y 6 de la página 14.
COMPRENSIÓN LECTORA: Tarea 17 " Rodando" páginas 49 y 50.
MATEMÀTIQUES
Activitats de REPÀS: 3, 5, 6, 7, 9i 10 de la página 202, al quadern.
I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques.
PLÀSTICA
Aquesta setmana podeu fer un collage utilitzant llavors, llegums, pasta...
En aquesta pàgina teniu una petita explicació de les passes a seguir.
Aquí teniu un parell de models:
Podeu copiar un model o fer un dibuix diferent, allò que vos agradi més.
RELIGIÓ/ VALORS
Com tots sabem esteim vivint una situació per primera vegada. Vos proposam que realitzeu una carta pel jo del futur. En aquesta activitat heu d'escriure tot allò que vos agradaria recordar d'aquí un parell d'anys.
Vos proposem unes idees: els diferents moments que heu viscut, en que heu canviat, en que heu millorat, etc.
Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat
Activitats
4/138
CASTELLANO
______________________________________________________
NATURALS
1. TEORIA: Les plantes.
- La posidònia, és una alga o una planta? Raona la teva resposta.
- Dibuixa una planta i les seves parts:
Aquesta setmana vos volem proposar una activitat que té a veure amb l'hort. Quan ens vàren dir que l'escola es tancava, al nostre hortet hi havia verdures i hortalisses a punt de collir: juevert, bledes, faves, estrigassons, lletugues,... i no ho vàrem poder fer.
Per això vos proposam que proveu de sembrar alguna planteta a casa. Ara és molt bon temps per plantar. Podeu triar entre tomatigueres, pebrers, lletugues, alberginieres, carabassoneres,... Necessitareu un test o jardinera, o fins i tot una garrafa d'aigua (així reutilitzareu), un poc de terra i les plantetes que volgueu sembrar.
Aquí teniu alguns vídeos explicatius que vos poden servir:
- Cómo sembrar tomates en casa.
- 7 usos increíbles de las botellas de plástico.
- Cómo germinar lechuga sin semilla.
- Germinar una fresa.
- Germinar aguacate.
Quan hagi començat a germinar enviau una foto amb la vostra planta.
Au idò , animau-vos!
_________________________________________________________
CATALÀ
ACTIVITAT 1 : Comprensió lectora nº 3 "Les serps " La trobareu al enllaç.
ACTIVITAT 2 : Gramàtica i ortografia. Activitats 7, 8, 9 i 10 del llibre, pàgina 139.
ACTIVITAT 3 : Expresió escrita. ZONA CREATIVA. Activitat 12 pàgina 139.
__________________________________________________________
CASTELLÀ
ORTOGRAFÍA: Ficha 5, actividades 3, 4 y 5 de la página 10.
GRAMÁTICA: Ficha 7, actividades 4, 5 y 6 de la página 14.
COMPRENSIÓN LECTORA: Tarea 17 " Rodando" páginas 49 y 50.
__________________________________________________________
MATEMÀTIQUES
Activitats de REPÀS: 3, 5, 6, 7, 9i 10 de la página 202, al quadern.
I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques.
___________________________________________________________
PLÀSTICA
Aquesta setmana podeu fer un collage utilitzant llavors, llegums, pasta...
En aquesta pàgina teniu una petita explicació de les passes a seguir.
Aquí teniu un parell de models:
Podeu copiar un model o fer un dibuix diferent, allò que vos agradi més.
________________________________________________________
RELIGIÓ/ VALORS
Com tots sabem esteim vivint una situació per primera vegada. Vos proposam que realitzeu una carta pel jo del futur. En aquesta activitat heu d'escriure tot allò que vos agradaria recordar d'aquí un parell d'anys.
Vos proposem unes idees: els diferents moments que heu viscut, en que heu canviat, en que heu millorat, etc.
Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat
Els nins i les nines de valors: en el correu de la professora.
AUTOCORRECCIÓ
CATALÀ
Lectura 2 "Els mosqueters"
1.- Europa
2.- francesos, alemanys, anglesos.
3.- a peu
4.- El mosquet
5.- L'arcabús
6.- El rei Lluís XIII
7.- Els que servien al rei duien la capa blava i els que servien al cardenal Richelieu la duien vermella
8.- Resposta lliure.
4/138
- El geperut vivia a les golfes de la catedral de Notre-Dame de París.
- N'Esmeralda es va fer amiga d'en Quasimodo.
- La societat rebutjava en Quasimodo per l'apariència.
- L'obra parla de la injustícia, de les desigualtats i de la solidaritat.
- El geperut tocava les campanes i els veïnats sortien a la plaça.
5/138 (Resposta model)
- N'Esmeralda tenia els ulls verds com.. l'herba.
- Des del campanar, la ciutat es veia fosca com una cova
6/138
- L'home va pujar a la muntanya amb la motxilla penjada.
- L'estoig perdut va sortir al cap de dues setmanes.
- En Joan duia una brúixola a la butxaca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada