dilluns, 25 de maig del 2020

Presentació companya de 3r

Bon dia nins i nines de tercer. Com esteis?
Avui vos volem presentar una nina que serà companya nostra el proper curs i així ja la coneixereu.
Anirà a la classe de 3r C.
El seu nom és ROMAISSAE OUCHEN. Ha arribat fa poc temps del Marroc. Esperam que aviat sigui amiga de tots i totes.

TASQUES 9

ENGLISH

1. Watch and learn: video.

2. Practise: Fitxa 1Fitxa 2.


3. Listen to Jenna's description about her family in this video and answer the questions with short answers (as in the example):
Example: Has Jenna got brown hair? Yes, she has.
  • Has Jenna got glasses?
  • Has Holly got glasses?
  • Has Jenna's mother got brown hair?
  • Has Jenna's mother got red hair?
  • Has Jenna's father got hair?

4. Describe yourself and a classmate. Look at this example:
    Hi! My name is Cari. I'm a teacher. I've got shoulder length, brown, curly hair. I've got big brown and green eyes. I've got glasses, but I normally wear my contact lenses at school.
    Júlia is my daughter. She's got long, blond, straight hair. She's got big brown eyes. She hasn't got glasses.

Remember the correct uses of 'have got':
Gramática Oxford para estudiantes de inglés. Primaria.

S'HAN D'ENTREGAR LES ACTIVITATS 3 (respondre a les preguntes sobre la família de na Jenna) i 4 (descriure't a tu i a un company o a una companya de classe). HO FEIS AL QUADERNET D'ANGLÈS I ENVIAU UNA FOTO.
L'ACTIVITAT 1 ÉS PER APRENDRE EL VOCABULARI.
L'ACTIVITAT 2 SÓN FITXES INTERACTIVES D'ESCOLTAR, LLEGIR, COMPLETAR i PRACTICAR MÉS.
ÀNIMS I MOLT ENGLISH!!💪😘
______________________________________________________

SOCIALS

Canviam de Naturals a un poc de Socials. Ens toca aprendre i recordar què és la Prehistòria, o més ben dit, que va ser.

1. En primer lloc vos proposam que llegiu les pàgines 102 i 103 del vostre llibre de socials.
A continuació mirau amb atenció el següent video.


Contestau les següents preguntes al vostre quadern de socials:
  1. En quins grans períodes es divideix la prehistòria?
  2. Com i on vivien durant el paleolític?
  3. Com feien les pintures de les coves?
  4. Com se vestien les dones i els homes?
  5. Quin canvi va ocórrer en la seva manera de viure quan varen introduir la ramaderia i l'agricultura?
  6. Cerca el significat d'aquestes paraules: nòmada, tribu, sedentari.
2. La pintura rupestre: Mirau també el següent video i després feis el quizz que vos hem preparat. Ànims!



QUIZZ: Les pintures rupestres

_________________________________________________________

CATALÀ

COMPRENSIÓ LECTORA : lectura nº 4 "Els fars". La trobareu al següent enllaç.
Activitats de repàs del llibre: 2,3,4 de la Pàgina 132. També 5 i 6 de la pàgina 136.
Recordau posar la data, l'activitat i la pàgina. Copiar la pregunta amb boli blau i la resposta a llapis.
__________________________________________________________

CASTELLÀ


COMPRENSIÓN LECTORA: Tarea 18, pag. 51,52,53 i 54.
ORTOGRAFIA: Ficha 8 pag. 15 y 16, palabras con mb i mp. Actividades 1,2,3,4 y 5 .
__________________________________________________________

MATEMÀTIQUES


ACTIVITATS DE REPÀS : 1,2,8,11,12,13 i 14 de la pag. 202.
I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques.
___________________________________________________________

PLÀSTICA


Ja que a Socials hem treballat la Prehistòria i les Pintures Rupestres, imagina que ets un homo o una dona Neandertal i vols fer un dibuix a una paret d'una cova.


Material:
- Un full blanc o un full d'un quadern.
- Llapis i rotulador negre o una cera negra per repassar els dibuixets (caçadors, animals, llances...).
- Pots tenyir el full amb aigua mesclada amb un poc de cafè, cacao, colorant alimentici...

Recorda el video i allò que dibuixaven els Neandertals a les parets de les coves. Aquí tens idees:

Podeu copiar aquests models o inventar-ne de nous, allò que vos agradi més.
________________________________________________________

RELIGIÓ/ VALORS


Aquesta setmana no vos penjam cap activitat, únicament heu de fer les tasques anterior aquells nins o nines que no les heu entregat. Vos ho tornam a recordar. 



La tasca 7: va ser pensar quin ha estat el moment que més vos ha agradat des de que no hi ha escola. 



La tasca 8: es realitzar una carta pel jo del futur. Heu d'escriure tot allò que vos agradaria recordar d'aquí un parell d'anys. 



Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat


Els nins i les nines de valors, al correu de la professora. 


<<<<<<<<<AUTOCORRECCIÓ>>>>>>>>>


ENGLISH


NATURALS

La posidònia és una planta o una alga? La posidònia és una planta, amb arrels, tija, fulles, flor i fruit. Produeix molt d'oxígen i és molt important per la Mar Mediterrània.


MATEMÀTIQUES      
Activitats

3/202

3/202 a) 7.349 b) 60.517 c) 656 d) 4.672


5/202

62.507 < 62.570 < 62.750

65.027 < 65.270 < 65.720

6/202

121 x 2 = 242
34 x 2 = 68
403 x 2 = 806
209 x 2 = 418
23 x 2 = 46
52 x 2 = 104
506 x 2 = 1012

7/202

a )2/3 b) 5/8 c) 3/5 d) 4/7

9/202
10 bitllets de 5 €                                          10 x 5 = 50 €
3 bitllets de 20 €                                         3 x 20 = 60 €                60 – 50 = 10

a) Na Sònia té més doblers
b) Na Sònia té 10 euros més que n’Andreu


10/202

48 passatgers                                  48 x 4 = 192
4 autocars iguals                           192 – 15 = 177
15 seients buits

En total hi ha 177 passatgers



CATALÀ       


LES SERPS


1.- Les serps són rèptils.
2.- Les colobres i els escurçons
3.- Tenen la pupil·la de l’ull rodona
      Les escates són grans
4.- La serp blanca, la serp verda i groga i la serp verda.
5.- Mitjançant les escates del ventre.
6.- Muden la pell unes tres vegades a l’any
7.- Resposta lliure.
8.- Resposta lliure.

Activitats


7/139
zero        casa          resum              pesar
cosí         pèsol        zoològic          museu
zebra       tristesa     trapezi            catorze

8/139
grossa         dissabte         disfressa         cirera
recepta         eriçó              llençol            plaça
dolces          massapà         pallasso         llonganissa
9/139
carro àrab arracades robar
arròs pera terra ferro
ferotge arrel carícia ritme

10/139 Resposta model. Pot haver-hi altres oracions

Cangur (animal) El cangur és un animal que bóta molt.
Cangur (persona) Avui horabaixa vendrà la cangur a cuidar-nos.
Ratolí (animal) He vist un ratolí dins la cuina.
Ratolí (peça) El ratolí de l’ordinador està espenyat.
Carta: (per enviar) He escrit una carta a la meva padrina.
( d’un restaurant) He mirat la carta per saber el que he de menjar.
(per jugar) Avui horabaixa hem jugat a cartes amb els meus pares.

12/139 Resposta lliure



CASTELLÀ      



GRAMÁTICA: EL VERBO

       ORTOGRAFÍA: El sonido R fuerte

Comprensión lectora:
 Rodando







MÚSICA TASQUES 9


Bon dia nins i nines!

Aquesta setmana mentre acabau d'aprendre la cançó, us deix una fitxeta perquè dibuixeu cada estrofa de la cançó.

https://docs.google.com/document/d/1rs7vHJJduYbmSZjZTH3nV7Wtozy8U7pi_K3RWW-27qo/edit?usp=sharing

Hi ha sis estrofes, cada una conta una part de la cançó, l'heu de dibuixar i pintar. 
Us deixo la lletra escrita perquè us sigui més fàcil, no importa imprimir! 

https://docs.google.com/document/d/18agHvoHfSrj1dYp7p12vVqGQWsFNpdMz5ZoeBJG7HJA/edit?usp=sharing

Desprès podeu fer foto i enviar-la al meu correu: 
xiscaduran@joancapofelanitx.cat

Una forta aferrada!
Vos enyor!!