______________________________________________________
CATALÀ
Comprensió lectora: Comprensió lectora nº5: "Molses i falgueres", que trobareu en aquest enllaç.
Expressió escrita: Imagina que ets un home o una dona del neolític (ja hi ha ramadaria i agricultura) i el plàstic no existeix. Com faries arribar aigua, aliments, sabó, ... a la teva tribu o a la tribu de veinat?
Heu d'escriure entre 8 i 10 línies. Recordau escriure frases curtes i després de punt pensau a posar majúscula.
__________________________________________________________
CASTELLÀ
Compresión lectora: Tarea 12 página 31 a 32 NOTICIA.
Expresión escrita: Imagina que tienes que explicar a los niños y niñas de primero cómo separar los residuos para llevarlos a los contenedores adecuados. Podéis dibujar los distintos contenendores para facilitar la explicación que haríais (entre 6 y 8 líneas).
__________________________________________________________
MATEMÀTIQUES
RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 de la pàgina 177.
Per resoldre aquests problemes posts triar les dades que vulguis, però alerta!, no totes van igual de bé; han de ser coherents amb les solucions. ÀNIMS!
__________________________________________________________
PLÀSTICA
Aquesta setmana hem pensat que podeu fer dues activitats relacionades amb el Dia mundial del Mediambient.
Avui en dia són molts els envasos i recipients que utilitzam diàriament i que rebutgem després del seu ús i la veritat és que amb ells podem fer manualitats i donar-lis un nou ús.
Activitat 1: Decorar un potet de iogurt buit.
Necessitaràs: un potet de iogurt buit i net de plàstic, un fol o un full, llapis, retoladors, pasta d'aferrar i tisores.
Pinta un dibuix que t'agradi, després el retalles i l'aferres al potet de iogurt.
Dins el potet hi pots trasplantar una planteta que t'agradi i després la regales a la persona que vulguis.
Activitat 2: Dibuixa i pinta un cartell (mira l'exemple d'abaix) o eslogan relacionat amb el dia del mediambient.
Al següent enllaç podeu veure exemples de manualitats amb envasos i recipients: https://youtu.be/1Vm8h0E7sgc
________________________________________________________
VALORS/RELIGIÓ
Dibuixa què hauriem de fer i què no hauriem de fer per ajudar al mediambient quan poguem tornar a la normalitat (anar a la platja, anar d'excursió, sortir a passejar...). Podries xapar un fol en dues meitats i dibuixar al costat esquerre allò que sí hem de fer i al costat dret allò que no hem de fer.
Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat
Els nins i les nines de valors, al correu de la professora.
<<<<<<<<<AUTOCORRECCIÓ>>>>>>>>>
ENGLISH
Has Jenna got glasses? Yes, she has.
Has Holly got glasses? No, she hasn't.
Has Jenna's mother got brown hair? No, she hasn't.
Has Jenna's mother got red hair? Yes, she has.
Has Jenna's father got hair? No, he hasn't.
SOCIALS
1. En quins grans períodes es divideix la prehistòria? Paleolític, Neolític i l'Edat dels Metalls.
2. Com i on vivien durant el paleolític? Els homes i dones eren nòmades i eren caçadors i recolectors. Vivien en tribus dins coves naturals.
3. Com feien les pintures de les coves? Amb carbó i terra, mesclat amb greix i aigual.
4. Com se vestien les dones i els homes? Amb les pells dels animals que caçaven.
5. Quin canvi va ocórrer en la seva manera de viure quan varen introduir la ramaderia i l'agricultura? Varen deixar de ser nòmades i varen passar a ser sedentaris i sorgeixen els primers pobles.
6. Cerca el significat d'aquestes paraules: nòmada, tribu, sedentari.
Nòmada: persona que no té un territori fix com a residència permanent, sinó que es desplaça amb freqüència d'un lloc a un altre.
Tribu: Agrupació de famílies o clans que ocupen un territori propi.
Sedentari: persona que té un lloc fix de residència.
MATEMÀTIQUES
1/202
4.269 x 6 = 25.614
6.208 x 5 = 31. 040
2. 651 x 8 = 21. 208
6.370 x 7 = 44. 590
2/202
3.457 : 6 = 576 residu 1 5.218 : 5 = 1.043 residu 3 8. 160 : 3 = 2. 720 residu 0
8/202
1/5 + 3/5= 4/5 4/7+1/7 = 5/7 3/8 + 3/8 = 6/8
4/5-2/5 = 2/5 4/7 – 3/7 =1/7 7/8 – 2/8 = 5/8
11/202
Dades: 740 passatgers Operacions 740 x 4 = 2. 960
310 vehicles 310 x 4 = 1. 274
4 viatges
Resposta: En 4 viatges pot transportar 2. 960 passatgers i 1.240 vehicles.
12/202
Dades: 83 anys Operacions
pare 37 anys 37 + 12 = 49
David 12 anys 83 – 49 = 34
Resposta: Sa mare té 34 anys.
13/202
Dades: una setmana = 7 dies 1 dia = 24 hores Operació : 24 x 7 = 168 hores
Resposta: En una setmana hi ha 168 hores
14/202
Dades 3,50 €
Resposta Preu exacte : Una moneda de 2 € i tres monedes de 50 cèntims.
CATALÀ
CASTELLÀ