dijous, 4 de juny del 2020

HORTET VIRTUAL DE TERCER

JA ÉS AQUÍ EL NOSTRE
🌿HORTET VIRTUAL DE TERCER🌿

A na Malak ja li han nascut les tomatigueres!!👏👏👏




N'Adam ha transplantat àpit. A veure com creix!!👏👏👏




En Joan ja té tomatigueeereesss!!👏👏💪


Jaume Massanet (3rC)


Marina Barceló (3rB)
D'esquerra a dreta:Juliverd, mongetera, herbes aromàtiques (moraduix, farigola...)


Bel Maria (3rB)
Tomatigueres i planté

Mohamed Zaouagh (3rB)
Moraduix


Manuel (3rB)
Tomatigueres,girasols,plantes florals

Paula Barceló (3rB)
tomatigueres



moraduix


Adam Ayoubi (3rC)
Julivert i un all

Adam Said (3rC)
Tomatiguera
Mirau com ha crescut sa tomatiguera que va sembrar n'Adam !!!!



Joan García (3r C)


Tomatigueres

Ilias Hajji (3rC)
Planter
Achraf Marguaa (3r C)
N'Achraf ens mostra com fer planter de tomatigueres

Marc 3rA
advocat

Miriam 3rA
tomatiguera

Marina 3rA
tomatigueres

Ángela 3C (advocat)

Marta 3rC


Paula Alvariño  3rB

Izan 3rA


Santi 3rA

Gemma 3rA


Paula López 3rB
Tomatigueres


Malak Khatib 3r C
planter de tomatiguera
Laia 3rC
Laia 3rC
Laia 3rC
maduixera


Júlia 3A



Ariadna 3r C



Antònia (3rB)

dilluns, 1 de juny del 2020

NOVETAT AL BLOG

BONES A TOT@S! ESPERAM QUE ESTIGUEU SÚPER!

A la dreta del blog, damunt seguidors, teniu un enllaç directe a la nostra galeria d'art

3ART🎨🌈✨

UNA ABRAÇADA!

TASQUES 10

SOCIALS    
Dia 5 de juny és el dia del mediambient.
Ja sabeu que a l'escola ho celebram de diverses maneres. Una d'elles era repartir una planteta🌿 a la gent que trobàvem pels carrers de Felanitx i els explicàvem perquè ho féiem. 
La setmana passada vàrem començar a fer un hortet a casa. Ja sabeu que les plantes són molt importants perquè ens proporcionen l'oxígen (O2que respiram. També sabeu que és molt important pel medi ambient reduir residus, reutilitzar materials i reciclar. Això es coneix amb el nom de les 3R. Per aprendre més sobre les 3R mirau aquest vídeo  i contesta aquestes preguntes:

1.- Quines són les tres paraules màgiques que anomena la Terra?
2.- Aquestes paraules màgiques a qui necessiten per poder fer le truc de màgia?
3.- Quines propostes ens fa la Terra per poder reduir residus?
4.- Si reciclam i posam els residus als contenidors adequats, què evitarem?
5.- Escriu alguns exemples de reutilització de materials.


Durant aquest curs vos hem dit que el plàstic és un material molt contaminant. Per això, hem d'intentar no utilitzar-lo encara que és molt difícil perquè molts dels productes que compram venen embolicats amb plàstic. Per això, també és important, no llançar-lo al carrer sinó depositar-lo dins el contenidor groc per tal de poder reutilitzar-lo i evitar que vagi al mar.
Mirau què passa si arriba al mar:

_________________________________________________________

ENGLISH
1. Watch video 1. It's about Planet Earth.
2. Watch video 2. It's a song to learn more about continents.
3. Watch video 3. It's a song about countries and nationalities.
4. Ara que has vist i escoltat aquests tres videos↑, estàs preparat/preparada per fer les activitats següents. Observa aquest exemple primer: 'She is from the USA. She speaks English.'
(recorda que 'She speaks English' significa 'Ella xerra anglès😉).
  • Fitxa 1- reading and writing
  • Fitxa 2- listening
  • Fitxa 3- look and match
(recorda que 'the USA' significa 'els Estats Units d'Amèrica' i que 'UK' significa 'Regne Unit'😉)
5. World Environment Day (WED) is celebrated on 5 June every year. Let's do something related to this and the importance of reducing, reusing and recycling.
- Live worksheet about reducing.
Live worksheet about recycling.
I aquí teniu una cançó que xerra de les 3Rs (reduce, reuse, recycle):

NOMÉS HEU D'ENTREGAR PER CORREU ELECTRÒNIC LES FITXES DEL PUNT 4 😉

ÀNIMS I MOLT ENGLISH!!💪😘
______________________________________________________

CATALÀ
Comprensió lectora: Comprensió lectora nº5: "Molses i falgueres", que trobareu en aquest enllaç.
Expressió escrita: Imagina que ets un home o una dona del neolític (ja hi ha ramadaria i agricultura) i el plàstic no existeix. Com faries arribar aigua, aliments, sabó, ... a la teva tribu o a la tribu de veinat?
Heu d'escriure entre 8 i 10 línies. Recordau escriure frases curtes i després de punt pensau a posar majúscula.
__________________________________________________________

CASTELLÀ
Compresión lectora: Tarea 12 página 31 a 32 NOTICIA.
Expresión escrita: Imagina que tienes que explicar a los niños y niñas de primero cómo separar los residuos para llevarlos a los contenedores adecuados. Podéis dibujar los distintos contenendores para facilitar la explicación que haríais (entre 6 y 8 líneas).
__________________________________________________________

MATEMÀTIQUES
RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 de la pàgina 177.
Per resoldre aquests problemes posts triar les dades que vulguis, però alerta!, no totes van igual de bé; han de ser coherents amb les solucions. ÀNIMS!
I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques per practicar més.
__________________________________________________________

PLÀSTICA
Aquesta setmana hem pensat que podeu fer dues activitats relacionades amb el Dia mundial del Mediambient.
Avui en dia són molts els envasos i recipients que utilitzam diàriament i que rebutgem després del seu ús i la veritat és que amb ells podem fer manualitats i donar-lis un nou ús.

Activitat 1: Decorar un potet de iogurt buit.

Necessitaràs: un potet de iogurt buit i net de plàstic, un fol o un full, llapis, retoladors, pasta d'aferrar i tisores.
Pinta un dibuix que t'agradi, després el retalles i l'aferres al potet de iogurt.

Dins el potet hi pots trasplantar una planteta que t'agradi i després la regales a la persona que vulguis.

Activitat 2: Dibuixa i pinta un cartell (mira l'exemple d'abaix) o eslogan relacionat amb el dia del mediambient.

Al següent enllaç podeu veure exemples de manualitats amb envasos i recipients: https://youtu.be/1Vm8h0E7sgc
________________________________________________________

VALORS/RELIGIÓ
Dibuixa què hauriem de fer i què no hauriem de fer per ajudar al mediambient quan poguem tornar a la normalitat (anar a la platja, anar d'excursió, sortir a passejar...). Podries xapar un fol en dues meitats i dibuixar al costat esquerre allò que  hem de fer i al costat dret allò que no hem de fer.

Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat
Els nins i les nines de valors, al correu de la professora. 


<<<<<<<<<AUTOCORRECCIÓ>>>>>>>>>

ENGLISH
Has Jenna got glasses? Yes, she has.
Has Holly got glasses? No, she hasn't.
Has Jenna's mother got brown hair? No, she hasn't.
Has Jenna's mother got red hair? Yes, she has.
Has Jenna's father got hair? No, he hasn't.

SOCIALS
1. En quins grans períodes es divideix la prehistòria? Paleolític, Neolític i l'Edat dels Metalls.
2. Com i on vivien durant el paleolític? Els homes i dones eren nòmades i eren caçadors i recolectors. Vivien en tribus dins coves naturals.
3. Com feien les pintures de les coves? Amb carbó i terra, mesclat amb greix i aigual.
4. Com se vestien les dones i els homes? Amb les pells dels animals que caçaven.
5. Quin canvi va ocórrer en la seva manera de viure quan varen introduir la ramaderia i l'agricultura? Varen deixar de ser nòmades i varen passar a ser sedentaris i sorgeixen els primers pobles.
6. Cerca el significat d'aquestes paraules: nòmada, tribu, sedentari.
Nòmada:  persona que no té un territori fix com a residència permanent, sinó que es desplaça amb freqüència d'un lloc a un altre.
TribuAgrupació de famílies o clans que ocupen un territori propi.
Sedentari: persona que té un lloc fix de residència.

MATEMÀTIQUES      

1/202

4.269 x 6 = 25.614

6.208 x 5 = 31. 040

2. 651 x 8 = 21. 208

6.370 x 7 = 44. 590

2/202

3.457 : 6 = 576 residu 1 5.218 : 5 = 1.043 residu 3 8. 160 : 3 = 2. 720 residu 0


8/202
1/5 + 3/5= 4/5             4/7+1/7 = 5/7                3/8 + 3/8 = 6/8

4/5-2/5 = 2/5               4/7 – 3/7 =1/7                    7/8 – 2/8 = 5/8

11/202

Dades: 740 passatgers             Operacions 740 x 4 = 2. 960
310 vehicles                                                310 x 4 = 1. 274
4 viatges

Resposta: En 4 viatges pot transportar 2. 960 passatgers i 1.240 vehicles.

12/202

Dades: 83 anys                                   Operacions
pare 37 anys                                       37 + 12 = 49
David 12 anys                                    83 – 49 = 34

Resposta: Sa mare té 34 anys.

13/202
Dades: una setmana = 7 dies 1 dia = 24 hores                Operació : 24 x 7 = 168 hores

Resposta: En una setmana hi ha 168 hores

14/202
Dades 3,50 € 

Resposta Preu exacte : Una moneda de 2 € i tres monedes de 50 cèntims.

CATALÀ       



CASTELLÀ      






MÚSICA TASQUES 10

Bon dia nins i nines !


Per avui us deixo una fitxa d’un laberint que està dins un violí.

https://docs.google.com/document/d/1iV9c-G1LCOP36t429ir2mTcBi7RBCBcmC2P1T_FRzTc/edit?usp=sharing



En tenir-ho fet ho podeu fer una foto i enviar-ho a:   xiscaduran@ceipjoancapofelanitx.cat.


PER FAVOR A L’ASSUMPTE O A LA TASCA NOM COMPLET I CURS!!


Ànims!
Una aferrada forta!
Vos enyor!