T.10

SOCIALS    
Dia 5 de juny és el dia del mediambient.
Ja sabeu que a l'escola ho celebram de diverses maneres. Una d'elles era repartir una planteta🌿 a la gent que trobàvem pels carrers de Felanitx i els explicàvem perquè ho féiem. 
La setmana passada vàrem començar a fer un hortet a casa. Ja sabeu que les plantes són molt importants perquè ens proporcionen l'oxígen (O2que respiram. També sabeu que és molt important pel medi ambient reduir residus, reutilitzar materials i reciclar. Això es coneix amb el nom de les 3R. Per aprendre més sobre les 3R mirau aquest vídeo  i contesta aquestes preguntes:

1.- Quines són les tres paraules màgiques que anomena la Terra?
2.- Aquestes paraules màgiques a qui necessiten per poder fer le truc de màgia?
3.- Quines propostes ens fa la Terra per poder reduir residus?
4.- Si reciclam i posam els residus als contenidors adequats, què evitarem?
5.- Escriu alguns exemples de reutilització de materials.


Durant aquest curs vos hem dit que el plàstic és un material molt contaminant. Per això, hem d'intentar no utilitzar-lo encara que és molt difícil perquè molts dels productes que compram venen embolicats amb plàstic. Per això, també és important, no llançar-lo al carrer sinó depositar-lo dins el contenidor groc per tal de poder reutilitzar-lo i evitar que vagi al mar.
Mirau què passa si arriba al mar:

_________________________________________________________

ENGLISH
1. Watch video 1. It's about Planet Earth.
2. Watch video 2. It's a song to learn more about continents and countries.
3. Watch video 3. It's a song about countries and nationalities.
4. Ara que has vist i escoltat aquests tres videos↑, estàs preparat/preparada per fer les activitats següents. Observa aquest exemple primer: 'She is from the USA. She speaks English.'
(recorda que 'She speaks English' significa 'Ella xerra anglès😉).
  • Fitxa 1- reading and writing
  • Fitxa 2- listening
  • Fitxa 3- look and match
(recorda que 'the USA' significa 'els Estats Units d'Amèrica' i que 'UK' significa 'Regne Unit'😉)
    5. World Environment Day (WED) is celebrated on 5 June every year. Let's do something related to this and the importance of reducing, reusing and recycling.
    - Live worksheet about reducing.
    Live worksheet about recycling.
    I aquí teniu una cançó que xerra de les 3Rs (reduce, reuse, recycle):

    NOMÉS HEU D'ENTREGAR PER CORREU ELECTRÒNIC LES FITXES DEL PUNT 4 😉

    ÀNIMS I MOLT ENGLISH!!💪😘
    ______________________________________________________

    CATALÀ
    Comprensió lectora: Comprensió lectora nº5: "Molses i falgueres", que trobareu en aquest enllaç.
    Expressió escrita: Imagina que ets un home o una dona del neolític (ja hi ha ramadaria i agricultura) i el plàstic no existeix. Com faries arribar aigua, aliments, sabó, ... a la teva tribu o a la tribu de veinat?
    Heu d'escriure entre 8 i 10 línies. Recordau escriure frases curtes i després de punt pensau a posar majúscula.
    __________________________________________________________

    CASTELLÀ
    Compresión lectora: Tarea 12 página 31 a 32 NOTICIA.
    Expresión escrita: Imagina que tienes que explicar a los niños y niñas de primero cómo separar los residuos para llevarlos a los contenedores adecuados. Podéis dibujar los distintos contenendores para facilitar la explicación que haríais (entre 6 y 8 líneas).
    __________________________________________________________

    MATEMÀTIQUES
    RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: Activitats 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7 de la pàgina 177.
    Per resoldre aquests problemes posts triar les dades que vulguis, però alerta!, no totes van igual de bé; han de ser coherents amb les solucions. ÀNIMS!
    I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques per practicar més.
    __________________________________________________________

    PLÀSTICA
    Aquesta setmana hem pensat que podeu fer dues activitats relacionades amb el Dia mundial del Mediambient.
    Avui en dia són molts els envasos i recipients que utilitzam diàriament i que rebutgem després del seu ús i la veritat és que amb ells podem fer manualitats i donar-lis un nou ús.

    Activitat 1: Decorar un potet de iogurt buit.

    Necessitaràs: un potet de iogurt buit i net de plàstic, un fol o un full, llapis, retoladors, pasta d'aferrar i tisores.
    Pinta un dibuix que t'agradi, després el retalles i l'aferres al potet de iogurt.

    Dins el potet hi pots trasplantar una planteta que t'agradi i després la regales a la persona que vulguis.

    Activitat 2: Dibuixa i pinta un cartell (mira l'exemple d'abaix) o eslogan relacionat amb el dia del mediambient.

    Al següent enllaç podeu veure exemples de manualitats amb envasos i recipients: https://youtu.be/1Vm8h0E7sgc
    ________________________________________________________

    VALORS/RELIGIÓ
    Dibuixa què hauriem de fer i què no hauriem de fer per ajudar al mediambient quan poguem tornar a la normalitat (anar a la platja, anar d'excursió, sortir a passejar...). Podries xapar un fol en dues meitats i dibuixar al costat esquerre allò que  hem de fer i al costat dret allò que no hem de fer.

    Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat
    Els nins i les nines de valors, al correu de la professora. 


    <<<<<<<<<AUTOCORRECCIÓ>>>>>>>>>

    ENGLISH
    Has Jenna got glasses? Yes, she has.
    Has Holly got glasses? No, she hasn't.
    Has Jenna's mother got brown hair? No, she hasn't.
    Has Jenna's mother got red hair? Yes, she has.
    Has Jenna's father got hair? No, he hasn't.

    SOCIALS
    1. En quins grans períodes es divideix la prehistòria? Paleolític, Neolític i l'Edat dels Metalls.
    2. Com i on vivien durant el paleolític? Els homes i dones eren nòmades i eren caçadors i recolectors. Vivien en tribus dins coves naturals.
    3. Com feien les pintures de les coves? Amb carbó i terra, mesclat amb greix i aigual.
    4. Com se vestien les dones i els homes? Amb les pells dels animals que caçaven.
    5. Quin canvi va ocórrer en la seva manera de viure quan varen introduir la ramaderia i l'agricultura? Varen deixar de ser nòmades i varen passar a ser sedentaris i sorgeixen els primers pobles.
    6. Cerca el significat d'aquestes paraules: nòmada, tribu, sedentari.
    Nòmada:  persona que no té un territori fix com a residència permanent, sinó que es desplaça amb freqüència d'un lloc a un altre.
    TribuAgrupació de famílies o clans que ocupen un territori propi.
    Sedentari: persona que té un lloc fix de residència.

    MATEMÀTIQUES      

    1/202

    4.269 x 6 = 25.614

    6.208 x 5 = 31. 040

    2. 651 x 8 = 21. 208

    6.370 x 7 = 44. 590

    2/202

    3.457 : 6 = 576 residu 1 5.218 : 5 = 1.043 residu 3 8. 160 : 3 = 2. 720 residu 0


    8/202
    1/5 + 3/5= 4/5             4/7+1/7 = 5/7                3/8 + 3/8 = 6/8

    4/5-2/5 = 2/5               4/7 – 3/7 =1/7                    7/8 – 2/8 = 5/8

    11/202

    Dades: 740 passatgers             Operacions 740 x 4 = 2. 960
    310 vehicles                                                310 x 4 = 1. 274
    4 viatges

    Resposta: En 4 viatges pot transportar 2. 960 passatgers i 1.240 vehicles.

    12/202

    Dades: 83 anys                                   Operacions
    pare 37 anys                                       37 + 12 = 49
    David 12 anys                                    83 – 49 = 34

    Resposta: Sa mare té 34 anys.

    13/202
    Dades: una setmana = 7 dies 1 dia = 24 hores                Operació : 24 x 7 = 168 hores

    Resposta: En una setmana hi ha 168 hores

    14/202
    Dades 3,50 € 

    Resposta Preu exacte : Una moneda de 2 € i tres monedes de 50 cèntims.

    CATALÀ       



    CASTELLÀ      





    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada