BON DIA!
VEUREU QUE AQUEST BLOC DE TASQUES TÉ MÉS ACTIVITATS QUE DURANT LES DARRERES SETMANES.
DONAT QUE DIA 1 i 4 DE MAIG SÓN DIES NO LECTIUS, PER RESPECTAR AQUESTS FESTIUS, AQUEST BLOC DE TASQUES ESTÀ PENSAT PER FER ENTRE AVUI DIA 27 D'ABRIL I DIVENDRES DIA 8 DE MAIG.
EL DARRER DIA PER ENTREGAR LES TASQUES6 ÉS DIVENDRES DIA 8 DE MAIG.
VOS PREGAM QUE NO ESPEREU A FER-HO I/O ENTREGAR-HO TOT AL FINAL.
TAMPOC VOLGUEU FER-HO TOT DURANT LA PRIMERA SETMANA, REPARTIU PER DIES, D'UNA MANERA SENSATA. COM VOS DEIEM, POC A POC I AMB BONA LLETRA!
L'OBJECTIU ÉS REFORÇAR CONTINGUTS, NO OBLIDAR ALLÒ QUE HEM FET FINS ARA, SEGUIR EN CONTACTE, SEGUIR FENT FEINA... PERÒ SOBRETOT ÉS IMPORTANT GAUDIR, DINS LES POSSIBILITATS DE LES CIRCUMSTÀNCIES, AL MÀXIM POSSIBLE D'ALLÒ QUE ESTAM FENT.
COM A NOVETAT EN AQUESTA ENTRADA HI HA TAMBÉ UNA ACTIVITAT DE L'ÀREA DE VALORS/RELIGIÓ.
PER CERT! SEGUIU ENVIANT VIDEOS PER EL MUNTATGE MUSICAL 🙏
N'HEM REBUT UNS QUANTS I SÓN GENIALS😍 PERÒ ENS AGRADARIA QUE SORTÍSSIU TOTS.
AU IDÒ! A FER FEINA. RECORDAU QUE TENIU DUES SETMANES PER FER LES SEGÜENTS ACTIVITATS.
UNA ABRAÇADA VIRTUAL DE PART DE TOTES LES VOSTRES MESTRES, QUE VOS ENYOREN MOOOOOLT!!😘
ENGLISH
ENGLISH
1) Practise underwater animals with this two links.
2) Entrau al següent enllaç on podreu fer un quizizz d'anglès sobre peixos.
Quan clicau a l'enllaç veureu aquesta finestra:
Clicau a Play Quizz. Abans llevau es verd de memes i power ups, i deixau en verd timer i read aloud.
Enviau al correu electrònic de la mestra d'anglès una captura d'imatge o una fotografia del resultat del quizizz.
3) Listen and practise this tongue twister. Write it in your English notebook and make a drawing (Escolta i practica aquest embarbussament. Escribiu-lo al vostre quadern d'anglès i feis un dibuix relacionat amb l'embarbussament). Enviau un vídeo diguent el tongue twister si podeu.
4) Writing activity.
- Complete with can or can't.
- A monkey ................ climb. It ........ fly.
- An elephant ................ run. It ............ hop.
- An antelope ............... climb. It ............ run.
- Answer:
- Can an ostrich hide? ............., it ............... .
- Can a lion fly? ................, it ................ .
- Can an elephant swim? ..............., it .............. .
- Complete with a or an:
- ...... antelope
- ....... kangaroo
- ........ elephant
- ....... lion
- ........ monkey
- ........ ostrich
- Write about you using the following words: can, can't, fly, swim, run, jump, climb, hop.
CIÈNCIES NATURALS
1) La primera activitat que vos proposam per aquest bloc de tasques és un quizz (qüestionari) sobre el regne animal, per recordar un poquet allò que varem fer a classe. Heu d'anar al següent enllaç i seguir les mateixes passes que al quizz d'anglès. Aquí millor que lleveu el read aloud, perquè sona molt estrany. Recordau fer una foto del resultat.
2) Mirau aquest vídeo i contestau les preguntes següents al quadern de socials:
- Què és un ormeig?
- Escriu tots els noms que recordis dels ormejos que s'anomenen al vídeo.
- De quins dos tipus de pesca xerra?
- A quants de metres diu que pots arribar llançant amb sa canya més grossa?
- Què és s'esca? Quins dos tipus d'esca hi ha?
- Què es necessita tenir per poder pescar, si ets major de 14 anys?
- Es pot pescar peixos de qualsevol mida?
3) Mirau el següent vídeo. Contestau les preguntes següents al quadern de socials:
- A quins llocs transcorre el vídeo?
- Quin tipus de pesca estan practicant els nins?
- Què volen provar de pescar?
- Quins peixos pesquen? Per què creus que els amollen?
- Què li regalen els nins a nen Pedro Carbonell?
- Quin marisc es pot trobar al Far de Favaritx?
- Quin peix compren al mercat de Maó? Com li agrada a sa gent menjar aquest peix, sobretot sa coa?
- Quin crustaci investiguen els dos biòlegs que van a Cabrera? Com saben per on ha passat aquest crustaci? A quina estació de l'any és més difícil veure aquest crustaci?
- Què és una reserva marina? Hi ha reserves marines a les Illes Balears?
- Per què sa teca de Birmania és tan utilitzada als vaixells d'esbarjo?
Activitats per fer al vostre llibre de Llengua castellana :
-TAREA 12 de ESCRITURA (pag. 31 i 32) Describir una escena
-TAREA 16 de COMPETENCIA LECTORA (pag 45, 46, 47 i 48 ) "Carla y el comerciante codicioso"
CATALÀ
ACTIVITAT 1 : Escriure al quadern una breu descripció explicant el que veis desde la vostra finestra, balcó o terrat. Posar un títol i recorda posar punts seguits i majúscules .
ACTIVITAT 2 : Comprensió lectora no1 ELS DOFINS .ANAU al següent enllaç :https://cepacatala.files.wordpress.com/2013/02/textos-comprensic3b3-lectora-bons.pdf
ACTIVITAT 3 :Al teu quadern pots fer les activitats 4 i 7 de repàs de la pàgina 136.Recorda què no has de copiar la sopa de lletres ,només escriure la solució.
ENLLAÇOS INTERESANTS : LECTURA EFICAÇ, AVENTURA'T AMB L'ORTOGRAFIA
MATEMÀTIQUES
Tots els nins i nines teniu a ca vostra el llibre de matemàtiques 3.3.
*Aquestes setmanes heu de fer les activitats de repàs de la pàgina 162: Act. 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 10.
* Repassam la resta fent aquestes:
54.221 - 36.412 = 38.965 - 21.178 =
Podeu seguir repassant càlcul, taules de multiplicar al següent enllaç: JOCS MATEMÀTICS
PLÀSTICA
Activitat 1: Dibuixar el que heu vist des de la finestra o balcó.
Activitat 2: Fer un collage amb paper de diari, revistes, material de rebuig... damunt una cartolina o cartró que tenguis a casa. TEMA: FONS MARÍ
RELIGIÓ/VALORS
Per aquestes dues setmanes vos compartim aquestes mandales perquè les pinteu. Sí les voleu compartir, les heu d'enviar al correu isabelrivas@joancapofelanitx.cat
AUTOCORRECCIÓ TASQUES 5
NATURALS:
- Taurons, barracudes, sardines, seitons, angelots, pedaç, morena, tamboril espinoso, gallo azul, peix trompeta, vieja.
- Amb les aletes i corvant el cos.
- Dibuix del peix i les aletes↓
- Els peixos que viuen aprop del fons.
- Imitar els colors del fons on viuen, per camuflar-se i passar desaparcebuts per els depredadors i preses.
MATEMÀTIQUES
Sumes:
3.536 + 4.353 = 7.889 5. 086 + 6.383 = 11.469
Restes :
5.324 - 1.426 = 3.898 6.295 - 3.457 = 2.838
Problemes:
1.- Dades 24, 7, 9, 8 Operació: 7+9+8 = 24 40-24 = 16
Resposta: Varen quedar 16 galletes
2.- Dades 24, 6 Operació : 24-6 = 18
Resposta: Me n'han regalades 18.
CASTELLÀ
TAREA 15
1.- Elefantes, jirafas, koalas, gatos, murciélagos,lechuza, búho, luciérnaga, peces, aves migratorias.
2.- El texto trata: De cómo duermen los animales.
3.- Elefante y jirafa. Estos animales suelen dormir de pie porque si se tumbaran tardarían demasiado tiempo en levantarse en caso de peligro.
4.- Los koalas duermen 22 horas
Los gatos duermen 16 horas
5.- Los murciélagos, los búhos, las lechuzas y las luciérnagas.
6.- Que solo duermen de noche.
7.- Los murciélagos duermen colados cabeza abajo
8.- Porque nunca cierran los ojos.
9.- Algunos reducen sus movimientos, otros flotan en el agua o se apoyan en el fondo.
10.- Se agrupan para dormir durante la noche.
11.- * Son aves capaces de realizar vuelos muy largos.
* Son aves que no necesitan detenerse para descansar.
12.- Algunas aves se dejan llevar por las corrientes de aire sin apenas gastar energía.
13.- Sobre los animales que duermen poco tiempo: Párrafo 2
Sobre los animales que descansan muchas horas:Párrafo 3
Sobre los animales que no se detienen para dormir: Párrafo 6
14.- (respuesta libre)
15.- (respuesta libre)
16.- (respuesta libre)
17.- En una revista
18.- (respuesta libre)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada