dilluns, 11 de maig del 2020

TASQUES 7

BON DIA!
UN PARELL DE NOVETATS ABANS DE POSAR-SE EN MARXA AMB LES NOVES TASQUES.
1. HEM CREAT UN ESPAI PER PENJAR LES VOSTRES OBRES D'ART DE PLÀSTICA😍. ES DIU 3ART.

2. A LA DRETA DEL BLOG HEM INCLÒS UN ENLLAÇ NOU PER PRACTICAR MÉS I MILLORAR; ES DIU BLOG PER A MARES&PARES INQUIETS.

I ARA SÍ, AQUÍ TENIU LES NOVES TASQUES PER AQUESTA SETMANA.

ÀNIMS I UNA ABRAÇADA MOLT FORTA😘

NATURALS

VÍDEO 1:
1. Com exploren el fons marí a Sitges?
2. Què és la posidònia, una planta o una alga?
3. Dibuixa la posidònia i assenya-la'n les seves parts.
4. A quina profunditat es troba?
5. Què aporta la posidònia a l'aigua?
6. Amb què compara una praderia de posidònia?

VÍDEO 2:
1. Què diferencia una planta marina d'una alga?
2. La posidònia es troba a tot el món?
3. Què és el que afecta al bon estat de les praderies de posidònia?
4. Explica les diferències que has vist entre les 3 praderies de posidònia de Palamós.

ENGLISH

VIDEO 1: PETS

1. What pets does Jenna mention?
2. What pets has she got?
3. What colour is Gibbs? And Febee?
4. Are they female or male dogs?
5. Have you got any pets?

VIDEO 2: DAILY ROUTINES AND TIMETABLE

1. Write Jenna's home daily routines.
2. Write your daily routine. Write the times. Look at the example:


MATEMÀTIQUES

- Activitats de repàs de la pàgina 188: 1, 2 (pensau a contestar les preguntes), 3 (Fer la divisió i la prova), 4, 5 i 6.

Pensau que heu de fer les activitats de la mateixa manera que les feiem a classe: Posam la data, el títol i al marge posam activitat i pàgina. Quan feim els problemes, copiam la pregunta, posam dades, operació i resposta. Si ens ajuda podem fer un dibuix.


A l'activitat 3 heu de fer la prova de la divisió, recordau com es feia?

La prova es fa multiplicant el divisor i el quocient i llavors sumar-li el residu. El resultat ha de ser el dividend.

   


- INTENTAU RESOLDRE AQUESTS ENIGMES:

CATALÀ
  • Comprensió Lectora : Lectura número 2 del enllaç titulada: " Els mosqueters ".
  • Activitats del llibre de català :  4,5,6 de la pag 138  de repàs trimestral.
  • Expressió Escrita : Inventa i escriu un diàleg entre tu i un personatge  que t'agradi. Pot ser real o fictici (per exemple un personatge de contes, un actor, esportistes... Recorda posar guionet cada vegada que parli qualcú !! El diàleg pot ser de entre quatre i vuit línies.

CASTELLÀ
  • Ficha 5 ORTOGRAFÍA: El sonido R fuerte, actividades 1 y 2 página 9.
  • Ficha 7 GRAMÁTICA: El verbo, actividades 1 y 2 página 13.
  • COMUNICACIÓN ORAL: Tarea 9, Contar noticias página 17, actividades 4 (en el libro) 3 y 5 (en el cuaderno y de forma individual). La página para recortar es la página 25.

PLÀSTICA 

Aquesta setmana prepara el regle, el llapis i la goma!! Farem figures simètriques!
Pots fer-les al quadern de matemàtiques, ja que necessites pauta quadriculada.
  
Pots copiar aquest model:
També pots inventar-ne un.
PINTA'L!😉

VALORS/RELIGIÓ

Per aquesta setmana vos proposam aquesta activitat. Consisteix en pensar quin ha estat el moment que més vos ha agradat d'aquests dies (des que no hi ha escola). Ho heu de fer a través d'un text breu i d'un dibuix. 

Ho podeu fer en un full en blanc o en un quadern. 

Els nins i les nines de religió ho heu d'enviar: isabelrivas@joancapofelanitx.cat

Els nins i les nines de valors a la professora de valors. 


AUTOCORRECCIÓ TASQUES 6

MATEMÀTIQUES

    1/162               1.394+ 688= 2.082
  
                             8.521 + 3.859 = 12.377 

                             4.506 + 1.864 = 6.370

    3/162       a) El triple de és  21  
                    b) El doble de 9 és 18
                    c)  El triple de 6 és 18
                    d)  El doble de 7 és 14.

     4/162   8x9 = 72                             4x8 = 32                                    10x6 = 60
                 6x5= 30                             2x10= 20                                      9x5= 45
                 3x6= 18                              8x7 = 56                                      3x8 = 24
                 5x5= 25                              6x8 = 48                                      7x60 42

  5/162    Dades                                                         Operacions
               8 capses                                                   
              12 bombons                                                12 x 8 =96

               Resposta: Hi ha 96 bombons


6/ 162     Dades                                                       Operacions

               365 litres                                                   365 :  5 = 73
               5 litres

                Resposta: Podem omplir 73 garrafes

7/162     Dades                                                                     Operacions
              64 iogurts de gusts                                                     
              24 iogurts naturals                                        64 +24+48 =  136
              48 iogurts desnatats

               Resposta: En total hi ha 136 iogurts


8/162     Dades                                                                           Operacions
              8 llibretes a 4 €/u                                     4x8 = 32 € (ses llibretes)                                        
               21 €                                                         32 + 21 = 53 ( preu total)
               50 € i 20 €                                               50 +  20 = 70 (els € que hem donat)
                                                                               70- 530= 17 (els € que ens han de tornar)

                Resposta:  Ens han de tornar 17 euros

9/ 162      Dades                                                             Operacions

               5 bosses de 15 caramels                  15x 5 = 75             
               8 caramels  solts                               75 + 8 =  83
              100 caramels                                    100 - 83 = 17

              Resposta: Li falten 17 caramels

10/162        Dades                                                     Operacions
               25 globus grocs,                             25+12+15=52 (globus dins una bossa)
               12  globus vermells                        52 x 3 = 156    (globus dins les tres bosses)
               15 globus blaus
                3 bosses iguals                               156 - 45 = 111
                 regalam 45 globus

    Resposta: Ens queden 11 globus

RESTES:  


                 54.221 - 36.412  =  17.809

                 38.965  - 21.178 =  17.787

CATALÀ

Lectura : Els dofins
1.- És un mamífer aquàtic
2.- Fa uns 2 metres de llargària. Té el cos esvelt, el cap petit. Té 80 dents. Els ulls envoltats amb una ratlla fosca, la nineta en forma de cor. Al costat té les obertures auriculars. Tenen 4 aletes.
3.- De 80 a 90
4.- Dorsal ----- Punxeguda
     Pectorals ----- més amples que llargues
     Cabal ---- la més grossa.
  5.- S'alimenten bàsicament de peixos.
6.- Dofins marins i dofins fluvials.
7.- Perquè els petits mamen fins que tenen un any i mig o dos anys.
8.- Les amenaces són les xarxes dels pescadors, la contaminació de les aigües costaneres i els transtorns acústics de les embarcacions.
9.- Han perdut el sentit de la vista pel fang que hi ha a la desembocadura dels rius.
10.- Resposta lliure

Act 4/ 136     6 poblacions amb r: Sant Llorenç, Manacor, Montuïri, Sóller a Mallorca
                                                       Ferreries, Alaior a Menorca
                                                        Formentera


         7/136    ahir
                      herbívor
                      hamburguesa
                      hotel


CASTELLÀ



TAREA 12 ESCRITURA "Describir una escena"


  • Sucede en el patio del colegio.
  • Los pequeños corren, cantan canciones y se columpian.
  • El conserje recoge las hojas que han caído del árbol.
  • Los mayores juegan un partido de baloncesto en la pista.
  • La directora ayuda a un niño que se ha caído.

TAREA 16 COMPETENCIA LECTORA        "Carla y el comerciante codicioso"

1.- A regañadientes significa : Quejándose, de mala gana

2.- En la calle y ante el juez.

3.- Los 4 personajes son: El zapatero, el comerciante, el juez y Carla
      Los dos más importantes son Carla y el comerciante.

4.- El comerciante es codiciosa, Carla es inteligente y el juez es justo.

5.- Respuesta libre.

6.- El comerciante se refería al carro, al caballo y a la mercancía.
      Carla se refería a las tres monedas y a los tres anillos.

7.-     

  • Engañar al zapatero para quedarse con todo.
  • Que el comerciante cayera en su propia trampa.

8.- Para Carla y su padre la historia acaba bien porque recuperaron sus pertenencias y sacaron beneficio. Para el comerciante acaba mal porque pierde sus anillos.   



               

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada