dilluns, 25 de maig del 2020

TASQUES 9

ENGLISH

1. Watch and learn: video.

2. Practise: Fitxa 1Fitxa 2.


3. Listen to Jenna's description about her family in this video and answer the questions with short answers (as in the example):
Example: Has Jenna got brown hair? Yes, she has.
  • Has Jenna got glasses?
  • Has Holly got glasses?
  • Has Jenna's mother got brown hair?
  • Has Jenna's mother got red hair?
  • Has Jenna's father got hair?

4. Describe yourself and a classmate. Look at this example:
    Hi! My name is Cari. I'm a teacher. I've got shoulder length, brown, curly hair. I've got big brown and green eyes. I've got glasses, but I normally wear my contact lenses at school.
    Júlia is my daughter. She's got long, blond, straight hair. She's got big brown eyes. She hasn't got glasses.

Remember the correct uses of 'have got':
Gramática Oxford para estudiantes de inglés. Primaria.

S'HAN D'ENTREGAR LES ACTIVITATS 3 (respondre a les preguntes sobre la família de na Jenna) i 4 (descriure't a tu i a un company o a una companya de classe). HO FEIS AL QUADERNET D'ANGLÈS I ENVIAU UNA FOTO.
L'ACTIVITAT 1 ÉS PER APRENDRE EL VOCABULARI.
L'ACTIVITAT 2 SÓN FITXES INTERACTIVES D'ESCOLTAR, LLEGIR, COMPLETAR i PRACTICAR MÉS.
ÀNIMS I MOLT ENGLISH!!💪😘
______________________________________________________

SOCIALS

Canviam de Naturals a un poc de Socials. Ens toca aprendre i recordar què és la Prehistòria, o més ben dit, que va ser.

1. En primer lloc vos proposam que llegiu les pàgines 102 i 103 del vostre llibre de socials.
A continuació mirau amb atenció el següent video.


Contestau les següents preguntes al vostre quadern de socials:
  1. En quins grans períodes es divideix la prehistòria?
  2. Com i on vivien durant el paleolític?
  3. Com feien les pintures de les coves?
  4. Com se vestien les dones i els homes?
  5. Quin canvi va ocórrer en la seva manera de viure quan varen introduir la ramaderia i l'agricultura?
  6. Cerca el significat d'aquestes paraules: nòmada, tribu, sedentari.
2. La pintura rupestre: Mirau també el següent video i després feis el quizz que vos hem preparat. Ànims!



QUIZZ: Les pintures rupestres

_________________________________________________________

CATALÀ

COMPRENSIÓ LECTORA : lectura nº 4 "Els fars". La trobareu al següent enllaç.
Activitats de repàs del llibre: 2,3,4 de la Pàgina 132. També 5 i 6 de la pàgina 136.
Recordau posar la data, l'activitat i la pàgina. Copiar la pregunta amb boli blau i la resposta a llapis.
__________________________________________________________

CASTELLÀ


COMPRENSIÓN LECTORA: Tarea 18, pag. 51,52,53 i 54.
ORTOGRAFIA: Ficha 8 pag. 15 y 16, palabras con mb i mp. Actividades 1,2,3,4 y 5 .
__________________________________________________________

MATEMÀTIQUES


ACTIVITATS DE REPÀS : 1,2,8,11,12,13 i 14 de la pag. 202.
I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques.
___________________________________________________________

PLÀSTICA


Ja que a Socials hem treballat la Prehistòria i les Pintures Rupestres, imagina que ets un homo o una dona Neandertal i vols fer un dibuix a una paret d'una cova.


Material:
- Un full blanc o un full d'un quadern.
- Llapis i rotulador negre o una cera negra per repassar els dibuixets (caçadors, animals, llances...).
- Pots tenyir el full amb aigua mesclada amb un poc de cafè, cacao, colorant alimentici...

Recorda el video i allò que dibuixaven els Neandertals a les parets de les coves. Aquí tens idees:

Podeu copiar aquests models o inventar-ne de nous, allò que vos agradi més.
________________________________________________________

RELIGIÓ/ VALORS


Aquesta setmana no vos penjam cap activitat, únicament heu de fer les tasques anterior aquells nins o nines que no les heu entregat. Vos ho tornam a recordar. 



La tasca 7: va ser pensar quin ha estat el moment que més vos ha agradat des de que no hi ha escola. 



La tasca 8: es realitzar una carta pel jo del futur. Heu d'escriure tot allò que vos agradaria recordar d'aquí un parell d'anys. 



Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat


Els nins i les nines de valors, al correu de la professora. 


<<<<<<<<<AUTOCORRECCIÓ>>>>>>>>>


ENGLISH


NATURALS

La posidònia és una planta o una alga? La posidònia és una planta, amb arrels, tija, fulles, flor i fruit. Produeix molt d'oxígen i és molt important per la Mar Mediterrània.


MATEMÀTIQUES      
Activitats

3/202

3/202 a) 7.349 b) 60.517 c) 656 d) 4.672


5/202

62.507 < 62.570 < 62.750

65.027 < 65.270 < 65.720

6/202

121 x 2 = 242
34 x 2 = 68
403 x 2 = 806
209 x 2 = 418
23 x 2 = 46
52 x 2 = 104
506 x 2 = 1012

7/202

a )2/3 b) 5/8 c) 3/5 d) 4/7

9/202
10 bitllets de 5 €                                          10 x 5 = 50 €
3 bitllets de 20 €                                         3 x 20 = 60 €                60 – 50 = 10

a) Na Sònia té més doblers
b) Na Sònia té 10 euros més que n’Andreu


10/202

48 passatgers                                  48 x 4 = 192
4 autocars iguals                           192 – 15 = 177
15 seients buits

En total hi ha 177 passatgers



CATALÀ       


LES SERPS


1.- Les serps són rèptils.
2.- Les colobres i els escurçons
3.- Tenen la pupil·la de l’ull rodona
      Les escates són grans
4.- La serp blanca, la serp verda i groga i la serp verda.
5.- Mitjançant les escates del ventre.
6.- Muden la pell unes tres vegades a l’any
7.- Resposta lliure.
8.- Resposta lliure.

Activitats


7/139
zero        casa          resum              pesar
cosí         pèsol        zoològic          museu
zebra       tristesa     trapezi            catorze

8/139
grossa         dissabte         disfressa         cirera
recepta         eriçó              llençol            plaça
dolces          massapà         pallasso         llonganissa
9/139
carro àrab arracades robar
arròs pera terra ferro
ferotge arrel carícia ritme

10/139 Resposta model. Pot haver-hi altres oracions

Cangur (animal) El cangur és un animal que bóta molt.
Cangur (persona) Avui horabaixa vendrà la cangur a cuidar-nos.
Ratolí (animal) He vist un ratolí dins la cuina.
Ratolí (peça) El ratolí de l’ordinador està espenyat.
Carta: (per enviar) He escrit una carta a la meva padrina.
( d’un restaurant) He mirat la carta per saber el que he de menjar.
(per jugar) Avui horabaixa hem jugat a cartes amb els meus pares.

12/139 Resposta lliure



CASTELLÀ      



GRAMÁTICA: EL VERBO

       ORTOGRAFÍA: El sonido R fuerte

Comprensión lectora:
 Rodando







MÚSICA TASQUES 9


Bon dia nins i nines!

Aquesta setmana mentre acabau d'aprendre la cançó, us deix una fitxeta perquè dibuixeu cada estrofa de la cançó.

https://docs.google.com/document/d/1rs7vHJJduYbmSZjZTH3nV7Wtozy8U7pi_K3RWW-27qo/edit?usp=sharing

Hi ha sis estrofes, cada una conta una part de la cançó, l'heu de dibuixar i pintar. 
Us deixo la lletra escrita perquè us sigui més fàcil, no importa imprimir! 

https://docs.google.com/document/d/18agHvoHfSrj1dYp7p12vVqGQWsFNpdMz5ZoeBJG7HJA/edit?usp=sharing

Desprès podeu fer foto i enviar-la al meu correu: 
xiscaduran@joancapofelanitx.cat

Una forta aferrada!
Vos enyor!!



dimarts, 19 de maig del 2020

AVÍS SOBRE NOVETATS AL BLOG

BON DIA! COM ESTAU? ESPERAM QUE AMB ELS NOUS HORARIS DE LA FASE I JA POGUEU SORTIR MÉS I GAUDIR D'UNA MICA D'AIRE FRESC FORA DE CASA...

NOMÉS VOLIEM INFORMAR-VOS DE QUE AL BLOG JA TENIU EL CORREU ELECTRÒNIC DEL MESTRE D'EDUCACIÓ FÍSICA. TAMBÉ TENIU UN ENLLAÇ QUE VOS DURÀ DIRECTAMENT AL SEU BLOG; ESTÀ JUST DAVALL DEL BLOG DE MÚSICA.😉

TAMBÉ HEM ACTUALITZAT EL "JOC PER FER A CASA". ESPERAM QUE VOS AGRADI.

UNA FORTA ABRAÇADA!😘

dilluns, 18 de maig del 2020

TASQUES 8

ENGLISH

1. GRAMMAR PRACTISE: HAVE GOT
    A. Read, learn and practise these grammar rules.
    B. Play the games you have got on this page, to practise 'have got'.
    C. Do these activities:
    D. Test yourself:
2. PRACTISE AND LEARN THIS GRAMMAR CHANT.

(TANT PODEU IMPRIMIR-HO COM FER-HO AL QUADERN😉. I SI VOLEU ENVIAR UN AUDIO O VÍDEO DEL 'GRAMMAR CHANT', BENVINGUT SERÀ! 😘)
______________________________________________________

NATURALS

1. TEORIA: Les plantes.
  • La posidònia, és una alga o una planta? Raona la teva resposta.
  • Dibuixa una planta i les seves parts:
2. CULTIVAM A CASA:
Aquesta setmana vos volem proposar una activitat que té a veure amb l'hort. Quan ens vàren dir que l'escola es tancava, al nostre hortet hi havia verdures i hortalisses a punt de collir: juevert, bledes, faves, estrigassons, lletugues,... i no ho vàrem poder fer.
Per això vos proposam que proveu de sembrar alguna planteta a casa. Ara és molt bon temps per plantar. Podeu triar entre tomatigueres, pebrers, lletugues, alberginieres, carabassoneres,... Necessitareu un test o jardinera, o fins i tot una garrafa d'aigua (així reutilitzareu), un poc de terra i les plantetes que volgueu sembrar.
Aquí teniu alguns vídeos explicatius que vos poden servir:
Quan hagi començat a germinar enviau una foto amb la vostra planta.
Au idò , animau-vos!

_________________________________________________________

CATALÀ

ACTIVITAT 1 : Comprensió lectora nº 3 "Les serps " La trobareu al enllaç.

ACTIVITAT 2 : Gramàtica i ortografia. Activitats 7, 8, 9 i 10 del llibre, pàgina 139.

ACTIVITAT 3 : Expresió escrita. ZONA CREATIVA. Activitat 12 pàgina 139.
__________________________________________________________

CASTELLÀ

ORTOGRAFÍA: Ficha 5, actividades 3, 4 y 5 de la página 10.

GRAMÁTICA: Ficha 7, actividades 4, 5 y 6 de la página 14.

COMPRENSIÓN  LECTORA: Tarea 17 " Rodando" páginas 49 y 50.

__________________________________________________________

MATEMÀTIQUES

Activitats  de REPÀS: 3, 5, 6, 7, 9i 10 de la página 202, al quadern.
I recordau que podeu anar al racó de jocs de matemàtiques.
___________________________________________________________

PLÀSTICA

Aquesta setmana podeu fer un collage utilitzant llavors, llegums, pasta... 
En aquesta pàgina teniu una petita explicació de les passes a seguir.
Aquí teniu un parell de models:


Podeu copiar un model o fer un dibuix diferent, allò que vos agradi més.
________________________________________________________

RELIGIÓ/ VALORS

Com tots sabem esteim vivint una situació per primera vegada. Vos proposam que realitzeu una carta pel jo del futur. En aquesta activitat heu d'escriure tot allò que vos agradaria recordar d'aquí un parell d'anys. 

Vos proposem unes idees: els diferents moments que heu viscut, en que heu canviat, en que heu millorat, etc. 

Els nins i les nines de religió: isabelrivas@joancapofelanitx.cat

Els nins i les nines de valors: en el correu de la professora. 


AUTOCORRECCIÓ
CATALÀ

Lectura 2 "Els mosqueters"
1.- Europa
2.- francesos, alemanys, anglesos.
3.- a peu
4.- El mosquet
5.- L'arcabús
6.- El rei Lluís XIII
7.- Els que servien al rei duien la capa blava i els que servien al cardenal Richelieu la duien vermella
8.- Resposta lliure.

Activitats

4/138 
  •   El geperut vivia a les golfes de la catedral de Notre-Dame de París.
  •   N'Esmeralda es va fer amiga d'en Quasimodo.
  •   La societat rebutjava en Quasimodo per l'apariència.
  •   L'obra parla de la injustícia, de les desigualtats i de la solidaritat.
  •   El geperut tocava les campanes i els veïnats sortien a la plaça.
5/138  (Resposta model)
  • N'Esmeralda tenia els ulls verds com.. l'herba.
  • Des del campanar, la ciutat es veia fosca com una cova
6/138
  • L'home va pujar a la muntanya amb la motxilla penjada.
  • L'estoig perdut va sortir al cap de dues setmanes.
  • En Joan duia una brúixola a la butxaca.
CASTELLANO        



























MATEMÀTIQUES        

1/188   53.880                9.515      5.220      12.504      43.113      8.796


2/188          x10                                       x20                                         x40
               5         50                               5        100                                5        200
               8         80                               8        160                                8        320
             25        250                             25       500                              25     1.000
             50        500                             50      1.000                             50    2.000  
           100      1.000                          100      2.000                           100    4.000   

         El resultat de la segona taula és el doble de la primera. El resultat de la tercera taula és el doble de la segona.

3/188  386 : 4 =  96 residu 2                    350 : 5 = 70  r 0               577 : 5 = 115    r 2

            732 : 2 =  366   r 0                        429 : 8 = 53   r 5              359 : 2 = 179   r 1

             637 : 3 = 212    r 1                       624 : 7 = 89    r 1              512 : 8 = 64     r 0


4/188      a)  32-36-40
               b)   17-14-11
               c)   16-22-29
               d)  20-15-9


5/188           24x5 = 120       5x3= 15           50-15 = 35

                R: Ha comprat 120 serpentines
                     Li han costat 15 €
                     Li han tornat 35 €


6/188   250-39 = 211                       211x8 = 1.688

   R. Hi ha 211 persones
        La recaptació puja 1.688 €                 
                     

MÚSICA TASQUES 8

Hola nins i nines!!

Per aquesta setmana us deixo una guitarra, per unir amb els punts i pintar.

https://drive.google.com/open?id=1-pZ8CjIyOJnSBydABFaMY-8PxwYiS7cO

Si us va bé en acabar feis una foto i la mandau perquè vegi lo guapa que us ha quedat: xiscaduran@joancapofelanitx.cat

També vos deixo una cançó perquè l'aneu escoltant i aprenent. Es bastant llarga, per això teniu fins dia 29 de maig per enviar-me el video i l'audio si no teniu problemes tecnològics. 



Una forta aferrada!
Us enyor!!