dimarts, 24 de març del 2020

ENDEVINALLA PER AVUI

Vola sense ales
bufa sense boca
corr i no té peus
Què és?

 Solució : EL VENT


Tenc la panxa buida
me la lliguen amb cordes
i em poso a cantar
si algú me les toca

Solució :LA GUITARRA


Plana com la mà
blanca com la neu
parla sense boca
camina sense peus

Solució : LA CARTA

De dotze germans que som
jo som el segon
i en canvi ,
som el més petit de tots

Solució :El mes de FEBRER

Passo la vida fent voltes
caminant a poc a poc
però per més que camin
sempre estic al mateix lloc

Solució :EL RELLOTGE


Petita com una rata
i com un lleó
guarda la casa

Solució : LA CLAU


Jo soc d'or i ella és de plata
quan ell surt a passejar
jo vaig a dormir a casa

Solució :EL SOL I LA LLUNA


En un arbre hi ha dotze branques
a cada branca hi ha quatre nius
i a cada niu hi ha trenta ocellets
   Què és ??

Solució : El CALENDARI


És una bolla molt gran
que gira constantment
i que aviat no sabrà
on ficar tanta gent

Solució : La TERRA


Un jardí ple de flors blanques
amb un jardiner encarnat
mai no hi plou i mai no hi neva
però sempre està banyat

Solució : LA BOCA

Dues capsetes menudes,
que s'obrin i tanquen
i a dins guarden una nineta
que mai surt a fora

Solució : ELS ULLS


Me'n compro un pam
me'n menjo un pam
i en tir un pam 

Solució : EL PLÀTAN

És transparent però es veu
amb les mans no la podràs agafar
perquè tard o d'hora s'escolarà

Solució : L'AIGUA

Mig groga mig negra
vaig de flor en flor
si molt em molestes
et clavo un fibló

Solució :ABELLA

Una capseta blanca
que quan s'obri
ja no se tanca
Què és?

SOLUCIÓ : OU

Som nat a la muntanya
vaig corrent pel pla
i acab la meva vida
ofegat en mig de la mar

Solució : EL RIU


Som dues germanes molt juntes
que caminen a un compàs
portant els peus per davant
i els ulls per darrera

Solució : TISORES


No té cames i camina
no és bou i té banyes
no és ovella ni cabrit
i no para de dia i de nit

Solució : El CARAGOL

Quin és l'animal que primer
camina a quatre cames,
després amb dues
i, finalment , amb quatre ??

Solució : L'HOME

41 comentaris:

  1. Molt bé a tots els que heu respost !!

    ResponElimina
  2. Marina Barceló: una carta

    ResponElimina
  3. Marina Barceló: un penell.



    ResponElimina
  4. Marina Barceló: els mesos de l'any

    ResponElimina
  5. Marina Barceló:la Terra

    ResponElimina
  6. Marina Barceló:
    Els ulls

    ResponElimina
  7. Marina Barceló:
    Un plàtan

    ResponElimina
  8. ENHORABONA A TOTS ELS PARTICIPANTS!!!!

    ResponElimina
  9. Juan Carlos Sierra Pozo
    l'aigua

    ResponElimina
  10. Juan Carlos Sierra Pozo
    l'aigua

    ResponElimina
  11. MOLT BÉ A TOTS ELS QUE CONTESTAU !!!!

    ResponElimina
  12. ENHORABONA A TOTS ELS QUE HEU PARTICIPAT !!!

    ResponElimina